PROFESSORAT SENSE CAP CONTROL A LA UAB?

Comunicat urgent del Comitè d’empresa del Personal Docent i Investigador de la UAB.

Modificació de reglament que obre la porta a contractacions totalment fraudulentes.

CONVOQUEM ASSEMBLEA URGENT A LES 8:30H AL RECTORAT

(Davant sala juntes del segon pis)

12790955_1074695532594905_6196032160395581865_n

Demà es vol aprovar la Modificació del reglament de personal acadèmic (col·laboradors de docència i recerca). En aquesta modificació es fa un canvi molt greu, s’obre la porta a contractacions d’un professorat sobre el qual no hi haurà ni control de salaris ni de selecció.

El mecanisme és transformar els professors vinculats que tutoritzen pràctiques externes en professors que poden fer docència ordinària!!

Estem parlant d’externalització del PDI.

Un exemple el trobem a:

Versió antiga:

Article 141. Col·laboradors i col·laboradores de docència
1. Professorat vinculat
Es el professional que, sense relació contractual ni estatutària amb la UAB, col·labora de manera ordinària en assignatures impartides a les titulacions de la Universitat, ja sigui de forma presencial al campus o en el seu lloc de treball de la institució d’origen coordinant activitats de pràctiques externes dels alumnes assignats per la UAB. Les seves condicions de col·laboració seran fixades per conveni subscrit per la UAB i la seva entitat d’origen. En qualsevol cas, la Universitat garantirà les eines telemàtiques així com l’accés als serveis de suport a la docència que siguin necessaris per al desenvolupament de la seva activitat.

Versió nova:
Article 141. Col·laboradors i col·laboradores de docència
a) Professor/a vinculat

Es  el  professional  que,  sense  relació  contractual  ni estatutària  amb  la  UAB,  col·labora  de  manera ordinària en assignatures impartides a les titulacions de la Universitat, ja sigui de forma presencials campus o en el seu lloc de treball de la institució d’origen. Les seves condicions de col·laboració seran fixades  per  conveni  subscrit  per  la  UAB  i  la  seva  entitat  d’origen,  i  es  farà  un  nomenament  per  a formalitzar-les.  La  seva  activitat  docent  quedarà  registrada  en  els  serveis  de  gestió de la  informació corporatius.  En  qualsevol  cas,  la  Universitat  garantirà  les  eines  telemàtiques  així  com  l’accés  als serveis  de  suport  a  la  docència  que  siguin  necessaris  per  al  desenvolupament  de  la  seva  activitat. També  se  li  facilitarà  l’accés  als  edificis  de  les  biblioteques  i  al  Servei  d’Activitat  Física  (per  al  qual tindrà la consideració de comunitat vinculada).

RECLAMEM LA RETIRADA DEL PUNT 5.2. Modificació del Reglament de Personal Acadèmic (Col·laboradors de docència i de recerca) DE L’ORDRE DEL DIA DEL CdG DE DEMÀ DIA 10 MARÇ 2016

[Aquí podeu trobar i descarregar-vos el document que volen aprovar]

 

Advertisements

Els comentaris estan tancats.